+38 (044) 334-68-26 | +38 (067) 181-85-46 info@pecb.com.ua

Доповідь Організації Об’єднаних Націй про вплив ISO 9001 на ринку світу

ISO 9001 вважається одним з найбільш визнаних стандартів серії ISO в світі і призначений для будь-якої організації, незалежно від сфери діяльності або розміру. Багато організацій в усьому світі використовують цей стандарт, як доказ ефективності своєї роботи, що дозволяє їм надавати якісні продукти і послуги, задовольняти потреби клієнтів і дотримуватися нормативних вимог. Однак значимість акредитованої сертифікації все ще обговорюється. Йде дискусія про те, що багато організацій направили свою увагу на отримання сертифікації, яка стала єдиною метою від створення ефективної системи управління якістю. Сумніви в цінності сертифікації засновані тільки на неофіційних доказах.

Відповідно до ISO / IEC 17021-1 метою сертифікації є забезпечення довіри всіма сторонами до того, що системи управління відповідають певним вимогам. У зв’язку з цим, Організація Об’єднаних Націй з промислового розвитку провела опитування, в якому взяли участь більше 1600 сертифікованих організацій. Ці сертифіковані організації були учасниками експерименту «Спостереження за ринком» на один день, щоб оцінити якість їх процесів, продуктів і послуг.

Найнадійніший спосіб довести, що організації виконали вимоги стандарту ISO 9001 це пройти перевірку. Якщо організація виконала вимоги, сертифікація відповідності буде видаватися поряд з поточним аудитом органу з сертифікації для забезпечення стійкості системи. Звіт ООН показує, що ні дивлячись на те, що компанії знають, що термін дії сертифіката недійсний і, що його необхідно регулярно оновлювати органом по сертифікації, все ж їх головною думкою, як і раніше, залишається те, що «якщо колись були сертифікована, ми всюди прийняті ».
У період з 2009 по 2015 рік від підприємств, сертифікованих за стандартом ISO 9001 були отримані відгуки про свої відчуття, як їх сприймають постачальники та організації, сертифікованих по ISO, про впровадження і сертифікації.

Одним з основних висновків стало те, що показники ефективності і достовірності різних організацій значно варіювалися в залежності від сертифікованого органу, в якому вони сертифікувалися, а також від базової акредитації органу з сертифікації. Більшість сертифікованих клієнтів показали задовільні результати, при цьому лише невелика кількість учасників працює погано, як показано в таблиці нижче:

Подібним чином, зміни в роботі організацій з акредитованої сертифікацією з різних органів акредитації відображаються на малюнку нижче. Як показано, більшість організацій, сертифікованих певними органами з сертифікації, працюють добре, тільки незначна кількість організацій, показали сумнів в розумінні цінності сертифікації:

Тому важливо підкреслити, такі економічні переваги ISO 9001:

95% організацій, які брали участь в опитуванні, визнали ISO 9001 «хорошими» або «дуже хорошими» інвестиціями.
Загальна думка, як стандарту ISO 9001, так і акредитованої сертифікації по ISO 9001, є хорошим.
Високий рівень компаній, задоволених роботою постачальників, сертифікованих за стандартом ISO 9001. На загальну думку, сертифіковані постачальники працювали набагато краще, ніж ті, які не були сертифіковані.

Слід також звернути увагу на те, що органи з сертифікації були недоступними, що не ділилися інформацією про організації, яких вони сертифікували. Однак, як правило, сертифіковані організації, які беруть участь в звіті про контроль за ринком, показали достатню продуктивність і ефективність в процесі сертифікації. Тільки близько 6-8% повідомили про незадовільні результати, сумніваючись в перевагах своєї сертифікації.

Крім того, однією з головних цілей проведення «спостереження за ринком» було визначення рівня довіри організацій до процесів сертифікаційних органів і підвищення довіри до сертифікації.

Незважаючи на те, що були висловлені сумніви щодо цінності сертифікації, цей висновок ясно продемонстрував, що сертифікація по ISO 9001 була вигідна більш ніж 95% організаціям. Важливо визнати, що цей стандарт не визначає вимоги щодо «якості» або «задоволеності клієнтів», а швидше допомагає організаціям визначити цілі і поліпшити роботу для їх досягнення.

Отримання сертифікату ISO 9001 не є обов’язковою, однак його впровадження та сертифікація створюють конкурентні переваги за рахунок підвищення рівня довіри клієнтів. Завдяки своїй ефективності, поліпшеним виробничих процесів та послуг сертифіковані за стандартом ISO 9001 організації, надають більш якісні продукти і послуги на відміну від несертифікованих організацій.

Як приклад, PECB є органом сертифікації, що пропонують послуги навчання, складання іспитів, проведення аудиту та сертифікації в усьому світі. PECB акредитована в якості органу з сертифікації систем менеджменту IAS – International Accreditation Services. Вона також є повноправним членом Міжнародної асоціації з сертифікації персоналу (IPC), і це означає, що PECB є прозорим органом сертифікації.

Можна з упевненістю сказати, що цінність сертифікації за стандартом ISO 9001 визнається в усьому світі. За результатами аналізу PECB число сертифікатів по ISO 9001 з 2015 по 2016 рік збільшилася на 35,7%.

Про автора

Ерза Айвазов – портфоліо менеджер з маркетингу системи управління якістю в PECB. Вона відповідає за проведення ринкових досліджень, розробляючи і надаючи інформацію, пов’язану зі стандартами якості.

Дізнайтеся про нас більше на наших сайтах: http://pecb.com.ua, https://pecb.com

Search

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com